-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:29321 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:53

چرا خداوند برخي انسان ها را زيبا و برخي را زشت مي آفريند؟
آفرينش، زيباست و در هر موجودي آن را موزون و منظم خواهيم يافت. از آنجا كه سنت خداوند بر اين است كه جهان، جهان تاثير عوامل و اسباب باشد، خداوند اسباب و عوامل را براي زيبايي قرار داده است و اگر آن عوامل قبل از پيدايش چنين و بعد از آن و پس از تولد انسان در جنبه هاي مختلف از تغذيه و غير آن مراعات گردد اصلا زشتي وجود نخواهد داشت. سنت خداوند نيز بر اين است كه اين جهان، جهان تكليف باشد و انسان در اين جهان براساس اراده و اختيار عمل كند و اگر انسان برخلاف سنن آفرينش اقدام كند چنين نيست كه خداوند از روي قهر و جبر او را به صراط مستقيم وا دارد بلكه انسان بايد صراط مستقيم را براساس انتخاب و گزينش خود اختيار نمايد.
از اين رو بسياري از انسانها سنتهاي آفرينش را نقض مي كنند و برخلاف قوانين تكويني و تشريعي قدم بر مي دارند بسياري از اختلالاتي كه در آفرينش به وجود مي آيد در اين رابطه است.
گذشته از اين زيبايي بر دو قسم است. زيبايي ظاهري و زيبايي روحي و معنوي، انسان تركيبي از روح و جسد است. در ارزيابي زيبايي انسان نبايد تنها جسد او را معيار قرار داد چه بسا انساني كه ظاهر او آراسته و موزون و زيباست اما روح او آلوده و پر از زشتيها و نكبتها و آلودگي ها است زيرا اخلاق به روح انسان تشكل مي دهد اگر داراي اخلاقي نيكو باشد روحش نيكو و زيباست و اگر داراي اخلاق زشت مانند كبر و حسد و حرص و خودبيني باشد روح وي زشت و ناموزون است و چون اين جهان براساس تكليف و آزمايش قرار داده شده زيبايي روح و معنويت براي انسان هدف آفرينش است و انسان مي تواند با تحصيل عقايد صحيح و اخلاق نيك و انجام اعمال نيكو روحي زيبا و رواني

ـ9ـ
براي خود تحصيل كند و حقيقت انسان روح انساني است با اين وصف انساني كه ظاهري آراسته نداشته باشد وقتي خويشتن خويش و روح خود را زيبا كرده باشد ديگر از ظاهر ناموزون خود رنج نمي برد بلكه از زيباييهايي كه در روح است متنعم و متلذذ خواهد بود.
بنابراين هر چه خداوند آفريده نيكو است و كسي كه با نظري وسيع و ديدي گسترده با جمع بندي همه مسائلي كه يادآور شد و با قدرت و علم غير محدود خداوند به عالم نظر كند آن را زيبا خواهد يافت و اين منافات ندارد كه برخي زشتيها در اثر كار انسان در دنيا براساس مصالحي وجود داشته باشد.

(بخش پاسخ به سؤالات )


ـ10ـ

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.